شاهنشاهان پهلوی

شاهنشاهان پهلوی

پنجشنبه، اسفند ۰۵، ۱۳۸۹

کودتای رضا شاه بزرگ,براندازی سلسله قاجاریه

این روزها مصادف است با سقوط سلسله قاجاریه که آخرین شاه آن احمد شاه بود
کشورمان ایران در دوران قاجاریه دچار فراز و نشیب های زیادی بود؛با آمدن رضا شاه بزرگ و سلسله پهلوی ایران نفس تازه ای کرد
گوشه ای از خدمات این بزرگ مرد را میبینیم 

ایجاد تشکیلات نوین دادگستری
تهیه و تصویب اولین قانون مدنی ایران
بنیان ثبت اسناد و ثبت احوال
لغو کاپیتولاسیون
اسکان عشایر
یکی کردن نیروهای نظامی و تشکیل ارتش ایران
تاسیس بانک ملی ایران
ساخت راه‌آهن سراسری ایران
جاده‌سازی در کشور
کشف حجاب
تأسیس رادیو ایران و خبرگزاری پارس
تأسیس دانشگاه تهران
گسترش صنایع
تأسیس فرهنگستان ایران
تغییر تقویم رسمی ایران از تقویم هجری قمری به تقویم خورشیدی جلالی
تغییر نام رسمی کشور در مجامع بین‌المللی از پارس به ایران

چهارشنبه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۹

اکثریت نادان,اقلیت خائن



اوریانا فالاچی روزنامه نگار برجسته ایتالیائی ، از وینستون چرچیل سئوال میکند:
آقای نخست وزیر شما چرا برای ایجاد یک دولت استعماری و دست نشانده به آن سوی اقیانوس هند می روید و دولت هند شرقی را بوجود می آورید ، اما این کار را نمی توانید در بیخ گوشتان یعنی در کشور ایرلند که سالهاست با شما در جنگ و ستیز است انجام بدهید ؟
وینستون چرچیل بعد از اندکی تأمل پاسخ می دهد : برای انجام این کار به دو ابزار مهم احتیاج داریم که آن دو ابزار را در ایرلند در اختیار نداریم . روزنامه نگار می پرسد . آن دو ابزار چیست ؟
چرچیل پاسخ میدهد : اکثریت نادان ، و اقلیت خائن .

دوشنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۹

سرگیجه حمهوری خواهان



اگر جمهوری طلبان خود را مصدقی بدانند،  آنگاه با این تناقض روبرو میشوند که مصدق خود شازده ای قاجاری و وزیر و وکیل سوگند خورده ی پادشاهی پهلوی بود. و هرگز سخنی از نظام جمهوری به میان نیاورد.
  1.  اگر مصدقی نباشند پس جمهوری مورد نظر آنان ملی (الیته از نوع مصدقی)نبوده و چپگرا و خلقی به شمار میرود. در این جمهوری اثر و خبری از آزادی نخواهد بود. و مانند نوع مجاهدین خلق، رییس جمهور از پیش تعیین شده است!
  2. پرچم شیروخورشید نماد پادشاهی است و جمهوری طلبان نمیتوانند در پشت آن پنهان شوند. آنها باید بروند درفشی من دراوردی برگزینند.
  3. جمهوری مورد نظر ایشان ایران را ایرانستان و سرانجام تجزیه خواهد کرد زیرا در مردم سالاری کذایی قومها میتوانند در همه پرسی ها رای به جدایی دهند.
  4. جمهوری طلبانی چون محسن سازگارا که سلطنت را قرون وسطایی خوانده اند در برابر حقیقت وجودی پادشاهی های اروپایی و نیز پادشاهی ژاپن و حتا پادشاهی های تایلند و مراکش که مردمانی با رفاه و آبادانی بسیار دارد، کیش و مات هستند.
و جالبست که بیشتر جمهوری طلبان(غیر مجاهد) نه به گرد ابوالحسن  بنی صدر ، نخستین  رییس جمهور آمده اند بلکه  پل پیروزی خود را در واپسین پور پهلوی میبینند.

یکشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۸۹

خردباختگان و عربده گویان الله اکبر



نمیدانم در جریان هستید یا نه,اما در شبکه های اجتماعی بوق کرنا کرده اند که ساعت 21 امشب به پشت بام ها بیایید و نعره الله اکبر بدهید!
من نمیدانم چرا این جوانان اینقدر خرد باخته هستند؟!
الله اكبر بر لب" به كشورم تاختند و مردان شجاع ميهنم را كشتند.
الله اكبر بر لب" به كشورم تاختند و به زنان و دختران سرزمينم تجاوز كردند.دختران زيباروي ايراني را در صحراهاي برهوت اعراب" كنيز كردند.


الله اكبر بر لب" هر دو دست بابك خرمدين را قطع كردند.


الله اكبر گفتند و 31 سال است كه تحقير شده ايم. تجاوز " غارت " قتل .


الله اكبر شنيدم و به دنبالش در كوي دانشگاه تهران "دختران و پسران دانشجو "نصفه شب 
از طبقه هاي دوم و سوم به محوطه پرتاب شدند.


الله اكبر شنيدم و به دنبالش بريده شدن سر يك انسان را ديدم.


الله اكبر شنيدم و به دنبالش اصابت سنگ به چشم يك زن و هزاران سنگ ديگر براي جهاد در راه خدا و البته با هر سنگي يك نواي الله اكبر كه بر ميخواست.
يك انسان" كه ميگفتند رابطه نامشروع داشته است.


الله اكبر شنيدم و شاهد حلق آويز شدن يك انسان گشتم. ميگفتند همجنس باز است و لواط در اسلام حرام.


الله اكبر شنيدم و به دنبالش از خواب شيرين پريدم و سردرد گرفتم. نگو كه صداي موذن بود به خاطر بيداري مسلمين براي نماز صبحگاهي در دل شب. 
و اين داستان هر شب زندگي من بود و هنوز آن سردرد را دارم
و اينك هرگز "الله اكبرگويان "را باور نميكنم
هر وقت توانستید ایرانی فکر کنید آن وقت است که میفهمم آدم شدید

شنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۹

بی بی سی.رادیو آمریکا,حامیان جمهوری اسلامی




موضع بی بی سی فارسی  و رادیو آمریکا آشکار گردید,آن از بی خبر گذاشتن مخالفان جمهوری اسلامی در خصوص 25 بهمن؛آن از فتوشاپ درست کردن راهپیمایی کم جمعیت 22 بهمن در تهران ملت هنوز نفهمیدن که بی بی سی  و رادیو آمریکا حامی جمهوری اسلامی است؛باز هم بروید این کانال های اهریمنی را ببینید

جمعه، بهمن ۲۲، ۱۳۸۹

بلای جان ایران,بریتانیا


آنچه در سالهای تجربه نشان می دهد اينکه هرجا هر بلبشویی بپا می شود نام «آمريکا» هست ولی نامی از انگلستان که ريشه بسياری از دردسر های پيش رو در اينجا و آنجا است ابدا شنيده و خوانده نمی شود. القاعده را به آمريکا نسبت می دهند ولی نامی از روس و انگلستان نيست، جمهوری اسلامی را به آمريکا و کارتر نسبت می دهند ولی نام و نشانی از حيله و نيرنگ و ماری که در آستين انگلستان و در زير فراماسونی مذهبی انگليس و با پول موقوفه عود پرورانده شده نيست، جنگ در عراق با آتش و دروغ های انگلستان که از سودان بيرون آورده می شود آغاز می شود و بزرگترين سرمايه گذار اين جنگ آمريکا می شود درحاليکه انگليس است که دروغ های «تسليحات کشتار جمعی» را براه می اندازد. در مصرو سودان؛ و تونس و ديگر کشور ها مارها و عقرب های دست پرورده انگلستان در قالب مذهب ها و دين های محلی و نقشه ای که در پس فردای جنگ جهانی دوم کشيده و خطوط مرزی را تعيين نمود چنان طراحی شد که هر بار هر زمان که لازم باشد در مرز ها ويا در کنار رود و کوه و تپه ها و ارتفاعات سرو صدایی راه بيافتد و آنهم فقط به يک اشاره که آتش آن غير قابل خاموش کردن باشد از انگلستان کبريت و نفت و بنزين می گيرد... چرا؟؟ زيرا انگلستان هنوز می خواهد امپراتوری نفت را اداره کند. دعوا سر لحاف ملا است... بی خود نيست البرادعی ناگهان جايزه نوبل دريافت می کند، بيخود نيست اصلا به مديريت سازمان بين المللی انرژی اتمی برگزيده می شود. نقشه ای است که سی سال پيش کشيده شده است. مگر برای روانه کردن خمينی به ايران انگلستان از زمان رضا شاه بزرگ نقشه نکشيده بود بالاخره در 31 سال پيش در چنين روزی آنرا به اجرا در آورد ولی چنان وانمود کردند که آمريکا در آن دخيل بوده است . آری آمريکا بزرگترين خائن و بزرگترين دروغگو و بزرگترين بی انصاف در کره زمين است... او به همه دوستانش پشت کرده است همه اش را به سفارش انگلستان و فراماسونی انگليسی انجام داده است به تاريخ بنگريد در هر بار که دموکرات های پر از زبونی و ضعف در آمريکا بر سر کار بوده اند جنگی و گرفتاری بزرگی در ميام متحدان آمريکا رخ داده است.

چهارشنبه، بهمن ۲۰، ۱۳۸۹

جنبش سبزی فروشان


نهاده‌ای (نکته ای) هم اکنون به نگرم رسیده آنهم اینست که آیا براستی بایسته (لازم) است که شماری از هم میهنان بگونه‌ای پرسش بر انگیز شگفت آوری پرچمی بسان پرچم بنی‌ هاشم اسلامی که در آن نوشته شده - امام حسین - را به فرنام (عنوان) نمای پروفایلشان بکار گیرند ، آیا هیچ میدانید که با اینکار خود سبب شادی جمهوری اسلامی میشوید ؟ آری ، میدانم که خواهید گفت که فردیدتان (منظورتان) میدان امام حسین است ، ولی‌ با آن نام بزرگ امام حسین تازی و پرچم حسینی یا خودتان یا ما را فریب می‌دهید - دانسته یا ندانسته به جمهوری اسلامی ، زاوری می‌کنید (خدمت) - تنها اینرا بگویم که این جنبش آزادی بخش به هیچروی با این ندانم کاری برخی‌ هم میهنان به هیچکجا نخواهد رسید - تاریخ ایران زمین همواره نشان داده که بی‌ خردی ، ناهوشیاری ، ندانم کاری .........همان چشم آسیب پذیر اسفندیار هستند که بارها میهن و مردم ما از اینراه و از میانراه بیخردی گروهی خود - روشن اندیش خوانده تا آستانه نابودی و پسروی فزاینده کشیده شده است . اگر این است آنچه که به دنبالش هستید - موج سواری !!! پس همچنان الله کبر گویان پیشش بگیرید و هرچند خود دانید و اهورا مزدای ایران که هرگز این ندانم کاری را بر شما نخواهد بخشید .

پایان داستان !